Etichete

, , ,

acest articol s-a născut tot dintr-o frustrare. nu ştiu ce e cu mine în perioada asta, că sunt plină de ele. bine cel puţin că am un loc unde să mă desfăşor ca la mine acasă. aşadar, haideţi să vă spun la ce am asistat ieri!

tramvaiul 32 tocmai o luase din loc, de la unirii, îndreptându-se aşa cum numai un tramvai se poate îndrepta către rahova – ferentari. o ţigancă (şi nu, în pnm, nu o să mă feresc de termenul ăsta şi s-o dau în mofturi precum „persoană de etnie rromă”. nicio persoană de etnie rromă – „ţigani” este numele lor, aşa precum al nostru este „români”) tocmai se aşezase pe scaun. o femeie în vârstă face un gest către scaunul din faţa ei, la care ţiganca sare ca arsă, strigându-i să nu se aşeze acolo. femeia, încurcată, se retrage. „mai stai şi în picioare”, comandă puştoaica mulţumită. evident, femeia se supără, şi în apărarea ei sare o altă femeie, care începe să acuze lipsa de bun-simţ a ţigăncii. ei bine, stimaţilor, mie îmi pică faţa definitiv şi irevocabil când ţiganul (care se aşezase deja în faţa ţigăncii) se întoarce şi începe să comenteze cu o voce de victimă „păi da, noi suntem prost-crescuţi, că suntem ţigani”… cu alte cuvinte, ce persecutaţi suntem noi de către românii ăştia răi.

băi, frate, CÂT TUPEU!

nu sunt o persoană rasistă, dar în momentul acela (doar pentru câteva clipe) parcă-parcă am început să înţeleg de ce unii urăsc atât de crâncen ţiganii.

hai să fim serioşi şi să nu o mai dăm cotită. în românia, ţiganii NU sunt discriminaţi. şi susţin sus şi tare asta. astea sunt doar rahaturi care se vând pe la ştiri. vouă vi se pare discriminare faptul că un ţigan poate intra cu 5 (cinci!) la facultate sau la liceu doar pentru că… e ţigan? vi se pare discriminare faptul că un ţigan îşi poate permite să lovească în plină stradă o fată (mi s-a întâmplat de două ori) fără ca nimeni să intervină de teamă „să nu şi-o ia”? vi se pare discriminare că nici controlorii nu îndrăznesc să îi amendeze? mie mi se pare un tupeu fantastic să efectuezi aceste acţiuni şi să susţii că eşti discriminat!

mulţumesc părinţilor mei, nu pentru că m-au făcut româncă (aşa cum unii cârcotaşi ar putea susţine după citirea acestui articol), ci pentru că mi-au inoculat noţiunea de bun-simţ. şi respect către toţi oamenii care au aşa ceva, indiferent cărei naţionalităţi aparţin.

*credits to jane’s addiction for title*

