Etichete

, , , ,

întâia zi de şcoală. pentru mine nu mai e întâia zi de şcoală de mai bine de patru ani. şi totuşi. azi mi-au venit în minte, nechemate, amintirile acelor ani…

cât de frig era. sau poate nu era frig, ci doar răcoarea aceea pură a dimineţii. în jurul meu plutea somnul, ce-aş fi vrut să mai dorm, dar începea şcoala. şcoala, pe care eu o alesesem. puteam să mai stau acasă un an, nu aveam decât şase ani. nu am vrut. în baie mirosea a săpun, mirosul ăla care te trezea în dimineţile răcoroase. aveam uniforma apretată.

clasa noastră avea o lumină dulce şi de tablă erau agăţate figurine de carton care închipuiau nişte coşuleţe. pe geam se vedeau copacii, cu frunze galbene, roşii. era înnorat. sau poate că amintirile acelei dimineţi s-au amestecat în mintea mea cu amintirile din dimineţile ce au urmat? dimineţile când citeam pe silabe, şi făceam exerciţii de caligrafie? dimineţile în care descopeream că uitasem să îmi fac tema la matematică? dimineţile în care mâncam mere la şcoală?

nu ştiu.

dar ştiu că nu am mai trăit nicicând o dimineaţă ca aceea.

*credits to lake of tears for title*

