Etichete

, , , , , , ,

deci, aşadar şi prin urmare, iată-mă lângă comp, cu totul şi cu totul fresh, odihnită, cu părul scuturat de mirosul de tutun (nu glumesc; aseară am ajuns la două jum’ate noaptea acasă, deci am avut posibilitatea să mă şi spăl, inclusiv pe cap)… şi desigur, gata să vă povestesc de concertul ostava & kumm de aseară, de la clubul ţăranului român.

am fost singură-singurică, deoarece, din motive tehnice, amica a. (fostă margo) a fost în imposibilitatea de a mă însoţi. mno, ce să îi faci, m-am învârtit şi eu de colo-colo prin club, bând ceva cofeină la sticlă (aka cola) şi o apă mineplată, din care am hotărât ulterior să mai las şi pentru concert, cu gândul că s-ar putea să nu se ştie. dar am băut-o pe jum’ate înainte să înceapă să cânte ostava.

câteva cuvinte despre formaţia bulgară. cu toate că aşteptam kumm (sau, exprimându-mă în cuvintele lui svilen, „you came here to see kumm, not ostava”), tipii m-au impresionat plăcut. neştiind versurile, nu prea pot să îmi dau cu părerea la capitolul ăsta, dar din punct de vedere instrumental s-au prezentat impecabil. plus că sunt şi deosebit de simpatici pe scenă. thumbs up pentru ei, în special pentru că m-au făcut să dansez pe cât de îndrăcit se putea.

după un bis, dat la cererea publicului, ostava s-au dat jos de pe scenă, a urmat o pauză de aranjat şi scuturat de praf (just kidding) instrumentele, şi pe urmă kumm s-au urcat în toată splendoarea lor pe scenă. fiind o vacă de fel, trăsesem deja cu coada ochiului spre setlist, aşa încât debutul pe ritm de „fashion” nu m-a luat prin surprindere, şi m-am apucat să valsez p-acolo (ah, ah, vorba vine). dar după mai lenta „fashion”, s-a intrat în priză de-a binelea cu nişte piese mai mult decât săltăreţe. apoi am cântat împreună cu ei „morsa” (parcă din zi în zi îmi place mai mult piesa aia) şi oleacă din „man in a can” („morsa” în limba engleză).

rozie s-a prezentat la datorie, ca de obicei, pe „pink balloon”, cu oigăn comentând „o exploatăm”. spre mirarea mea, a plecat de pe scenă imediat, deşi de obicei rămânea pentru „different parties”. no „different parties”? am scheunat în sinea mea, dar nu am apucat să o fac prea mult, că băieţii au anunţat că „acum urmează un fel de karaoke”, o piesă la care cătălin trage chiulul… ce altceva decât „butterflies”?

eh, şi după aia a urmat o surpriză deosebită pentru mine. o piesă netrecută în setlist (i checked, so i know), o piesă care a fost prezentată de oigăn drept „un cântec popular din bulgaria” (sau aşa ceva), numit „mister superman”. cum eu ştiam de la paul că, citat, „dacă e să o cântăm, o să o cântăm în deschidere”, am fost (mai mult decât) încântată. ce vreţi, e vorba despre piesa mea preferată de pe „far from telescopes”. festinul a continuat cu „sleepwalk” (altă iubire de-a mea) şi a culminat cu o altă piesă de pe „far from telescopes”… „venus in furs” (oigăn said that) 😀 (de fapt, din păcate, coverul nu se regăseşte pe „far from telescopes”, şi nici nu există variantă de studio, which is a real shame). de data asta, cătălin a cântat versurile riguros-exact-aşa-cum-sunt-ele-de-la-mama-lor (de regulă improvizează). aşa aveam un chef să mă aşez pe jos lângă scenă (cum făcusem în lăptărie) dar podeaua era prea murdară (damn it) deci am rămas legănându-mă în picioare (nu cred că era o privelişte foarte plăcută! :lol:).

următoarea piesă a fost dedicată bulgarilor şi bulgariei („beautiful country”). mi-au scăpărat picioarele pe „1000 de chipuri” (it cannot be helped, i swear) şi concertul s-a încheiat cu „pop…”… ahahahahaha, fireşte că nu s-a încheiat, şi fireşte că au urmat şi bisurile. at first „dictionary” şi (altă surpriză) „different parties”, pe patru voci: rozie, oigăn, cătă şi paul (ocazie cu care îi transmit încă o dată ce i-am transmis după concert, şi anume „ai o voce tare faină”). o menţiune în privinţa piesei „different parties”: varianta de studio mă întristează teribil, şi m-a făcut să plâng nu o dată, dar când o aud live, mi-e imposibil să fiu tristă, pentru că emană căldură, pur şi simplu, în ciuda versurilor.

finalul a fost de poveste, cu oigăn invitându-i pe cei de la ostava pe scenă, pentru a interpreta „creep” de la radiohead, şi declarând „seara asta a fost prea mişto, deci ne permitem să ne facem de căcat chiar la sfârşit”. precizez că nu a fost absolut deloc cazul, şi sfârşitul a pecetluit cu succes frumoasa prietenie româno-bulgară. 🙂

una peste alta, genial concert. but it was to be expected.

…………………………………………………..

fashion
police
bird’s eye view
monkey in your stereo
morsa (& man in a can)
(bad day)
pink balloon (feat. rozie)
butterflies
mister superman
sleepwalk
venus in furs
beautiful country
1000 de chipuri
pop song
BIS
dictionary
different parties (feat. rozie)
creep (feat. ostava)

dacă am uitat ceva, cer insistent să fiu corectată. neah, memoria mea e proastă.

LATER EDIT
„morsa”…

…şi pactul româno-bulgar a.k.a. „creep”. 😀

cine priveşte cu atenţie îmi poate vedea mâinile pe acolo. romanitzza (fata care a filmat) stătea chiar lângă mine, aparent.

*credits to kumm for title*

