Etichete

, ,

pentru că între timp am mai primit o leapşă de la rage, zic că ar fi momentu’ să răspund la cea veche. aşadar…

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
să îndoi colţurile??? blasfemie!!! de cele mai multe ori folosesc semne de carte, dar dacă nu am la îndemână, prefer să închid cartea pur şi simplu decât să îi îndoi colţurile. foamy said respect the trees, leilana says respect the books.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
sinceră să fiu, nu am primit, de regulă le cumpăr eu sau le cumpără mama.

3. Citiţi în baie?
o, da, în special dacă respectiva carte e bună, bună… uite, cum e „cronica de familie” a lui petru dumitriu (despre care s-ar putea să vă vorbesc într-una din zilele astea)

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
da, m-am gândit, şi de fapt chiar scriu una. dar dacă vă spun despre ce e vorba, pe urmă va trebui să vă omor… just kidding. it’s a twisted love story, ‘cause i’m a romantic bitch.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
sunt okay. or mai fi p-acolo şi cărţi care nu-şi au locul, cum spuneau mândrele mele prietene, dar una peste alta, eu cred că e o iniţiativă foarte bună. plus că aşa am putut să îmi completez şi eu biblioteca cu nişte chestiuţe care îmi lipseau.

6. Care este cartea preferată?
ştii că eşti tare? vrei să zic una singură? nu se poate.
tot ce am citit din „comedia umană” a lui balzac, „the prince of tides” a lui pat conroy, „fight club” de chuck palahniuk, „the handmaid’s tale” de margaret atwood (şi în general orice scriere distopică pe care am putut pune gheara – o menţiune speciala pentru orwell here), „requiem for a dream” de hubert selby jr (ocazie cu care mi-amintesc că încă nu am această carte în bibliotecă, grrr) etc. etc.

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
da. toate cărţile care mi-au plăcut în mod deosebit (over and over and over again)

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
nu ştiu cât de mult mi-ar surâde aşa ceva… în definitiv, probabil că totul s-ar restrânge la un schimb de banalităţi gen „omege i just, like, loved your book, it’s, like, so real!”

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
mie îmi place în general să vorbesc despre pasiunile mele, deci dacă întâlnesc o lighioană la fel de pasionată ca mine… ohoho. 😀

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
de multe ori, recomandările prietenilor / ale mamei. sau, dacă am văzut un film şi există şi carte, mă reped numaidecât să o citesc. şi de multe ori e şi mai bună decât filmul (vezi „the prince of tides”) şi ies în câştig.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
o să mă iau după rage şi o să zic că nu se iegzistă. gusturile sunt prea diferite şi „trebuie” nu se aplică aici.

12. Care este locul preferat pentru lectură?
de regulă, în pat, da’ de regulă citesc pe unde apuc dacă cartea îmi place (chiar şi în tramvai slash metrou).

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
şi-şi. dacă-s la calculator şi mă plictisesc, atunci las winamp-ul deschis şi mă pun pe citit. dar sunt şi momente în care prefer linişte.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
da. alea ale lu’ stephenie meyer din infama serie „twilight”, pentru că mi se părea ilogic să dau ditamai căruţa de bani pe ele.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
both. deşi, ca să spun drept, prefer să cumpăr cărţi decât să împrumut de la alţii.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
a never-ending bedtime story (vorba băieţilor de la kumm).

care doreşte să ia leapşa e invitatul meu.

*credits to placebo for title*

