Etichete

, , , , ,

printre (relativ) putinele trupe de rock asa-zis alternativ (intotdeauna m-a nedumerit clasificarea asta) din romania pe care le ascult se numara si grimus. am avut placerea sa ii aud pentru prima oara acum aproape patru ani de zile, la concertul stimultan din parcarea de la unirii, concert care a strans mai multe formatii placute de mine la momentul respectiv, printre care ocs si e.m.i.l (de ultimii m-am cam lasat) si kumm, pentru care am dezvoltat ulterior, dupa cum prea bine stiti, o obsesie aproape patologica.

albumul de debut al celor de la grimus, intitulat „panikon”, mi s-a parut mai mult decat reusit, si mi-am pus in gand sa ajung o data la un concert de-al dumnealor, dar nu stiu cum se face ca nu am izbutit. pana aseara, cand mi-a trasnit prin cap sa ma prezint la concertul acustic pe care baietii l-au sustinut in control. de fapt ideea imi venise cu o zi in urma, dar habar nu aveam daca voi ajunge sau nu.

m-am prezentat ca de obicei mai devreme decat permite legea – personal nu am de gand sa renunt vreodata la obiceiul asta, imi place la nebunie sa vin si sa iau pulsul locului. vorba aia, radem, glumim si in niciun caz nu parasim incinta. ca sa ne inveseleasca inca de la inceput, organizatorii ne-au trantit in brate, mie si lu’ frate-meu, doua tichete care puteau fi schimbate la bar pe bere. AHA. bun inceput. vorba vine, ca eu nu ma prapadesc dupa bere, si mi-am luat o cola. calda. eh, putea fi mai rau. in jur public la vreo 25 de ani asa (dupa estimarile lui frate-meu ca eu nu ma prea pricep). asteptam cu mare nerabdare setul, in special pentru ca voiam sa aud „backseat driver” acustic (si sperantele mi-au fost indeplinite, dar despre asta mai incolo).

a trecut ceva vreme pana au aparut grimus pe scena (imi plac asteptarile prelungite, numai sa nu fie foarte-foarte, si nu a fost). erau intoliti in niste tricouri pe care erau pictate parti din scheletul uman (voi astia care merg regulat la concerte grimus probabil ca le cunoasteti deja). s-au instalat fain frumos pe scaune in fata noastra, si-a inceput. in forta. cu „political animals”. pe care domnia mea o adora.

highlights de-a lungul incantatoarei perioade pe care am petrecut-o cu ochii beliti la scena si cu urechile palnie. in afara de „political”, ar fi „true love waits” (how do you spell GENIAL?), „sattelites”, „backseat driver” (OH DA OH DA), „in a glimpse” si sa nu uitam frumusetea aia de piesa interpretata de bogdan la clape care m-a lasat aproape fara suflare. nu va mai spun despre vocea lui, ca asta nu prea poate fi descrisa, poate fi doar ascultata. ce sa mai vorbim despre asa zisele „backing vocals”? vorba lu’ frate-meu „tipii astia doi sunt mai buni decat multi indivizi care sunt front vocals in propria formatie” (sper ca ati inteles ce voiam sa zic, eu scriu amu de la munca si sunt cam in a hurry, deci scuze daca nu prea sunt coerenta). bisul a fost luuuuuuuuuuuuuuung, si mi-a dat impresia ca trupetii nici nu mai voiau sa plece de pe scena – asta inseamna sa iti PLACA ce faci. am specificat ca grimus sunt tot din cluj, ca si kumm? there’s something about that city, CLAR!

trei vorbe despre public: mi-a placut, a fost cald si primitor, singura chestie care m-a deranjat fiind un individ, probabil turta, care era in spatele meu si tipa ca nebunu’, ceea ce m-a facut sa vreau sa ma intorc si sa ii trantesc o sticla in cap. nu ma intelegeti gresit, si eu sunt crizata de felul meu la concerte, dar un acustic e acustic. cum zicea si danny cavanagh de la anathema in 2008, la concertul de la preoteasa: „we’re not at a fucking rock concert here”. dar una peste alta, am plecat de acolo cat se poate de satisfacuta, chitita sa ascult grimus mai des, si promitandu-mi ca DA, voi merge mai des la concertele lor.

iata mai jos si setlistul grimic (ca sa ma exprim asa).

…………………………………………………..

political animals
the hell i’m in
promise
carolina drama
sattelites
attracted
life like
umbre
face the light
fingerprints
true love waits
backseat driver
we don’t live here
bullets
BIS (printre multe minunatii)
o-piesa-misto-la-pian-habar-nu-am-cum-se-cheama-dar-e-geniala
mild disease
in a glimpse

uite si niste poze de la eveniment (fotografii de tibis). daca e sa gasesc si un clip, cu siguranta ca il voi posta. pana atunci, delectati-va cu oleaca de grimus aici.

enjoy your internet and music, bitches! (de mult nu mai zisesem asta)

p.s. am o leapsa de la sere in pending, un articol acid despre beth ditto in cap si sufar de lipsa de calculator. asta da situatie. dar putea fi mai rau.

