Etichete

, ,

ANDROGIN

vin înspre tine şi mă priveşti nedumerit, studiindu-mi chipul de parcă te-ai întreba cu ce intenţii vin. şi de pe buzele tale se desprinde tremurător un „ce doreşti?”

şi simt că ceva în mine se îmblânzeşte. şi mă opresc brusc.

voiam să te ucid, cum am făcut cu alţii, cum au făcut alţii cu mine…

dar privirea ta este curată, şi nu mai pot să ucid. nu pot decât să mă uit la tine, cum stai nemişcat în faţa mea, privindu-mă cu uimire, de parcă ţi-ai spune „ea nu poate fi vie!”

te înşeli, sunt vie, cu toate că de multe ori am sângerat de moarte.

şi întrebarea ta persistă în aer: „ce doreşti?” şi eu zâmbesc şi îţi fac semn să taci.

şi te privesc. şi văd în tine tot universul. în tine se concentrează începutul şi sfârşitul lumii.

tresari şi mă priveşti şi tu. şi din nou aerul vibrează de sunete. şi simt mai mult decât să aud… „tu eşti!”

şi sufletul mi se umple de lumină… să fi găsit oare ceea ce caut?

întind mâna. şi la jumătatea drumului întâlnesc palma ta. uimirea ţi-a dispărut din privire.

acum ştii şi tu.

şi simt că renasc.

*

CERERE

„sunt agnostică, vrei să fii tu crezul meu?” te-am întrebat şi m-ai privit surâzând sceptic. nu-ţi imaginai că eu aş putea crede în ceva şi mi-ai spus-o.

„nu cred în timp… aş putea crede în clipă, în momentul de acum, când privirea mea îţi mângâie trupul gol. în fulgerul rece al iubirii. dar numai de mi le-ai dărui. nu vreau să le fur, sunt prea mândră să o fac. uită-te la mine, câte răni am în suflet şi totuşi supravieţuiesc şi continuu să râd, lăudându-mi singură curajul, încercând să creez iluzia perfecţiunii. dar tu ştii că nu sunt perfectă, căci eşti unul dintre cei ce citesc printre rânduri.”

aşa ţi-am spus.

şi mi-ai răspuns „nu voi fi crezul tău… rămâi agnostică… voi fi al tău. atât.”

*

DORINŢĂ

vreau să-mi curg părul pe spatele tău
să-mi topesc buzele pe pielea ta
să-mi torni cenuşă de phoenix pe răni
să-mi desenezi un soare nou şi să-mi fii drog

şi-atât

