Etichete

, , , , , , , , , , , , , ,

voi ştiţi deja cât de obsedată sunt de muzică, da? da, merci. atunci nu o să vă mire faptul că aseară mi-a venit chef de-o listă în care să trec câteva piese româneşti care mi-au atras atenţia anul ăsta şi anul trecut în mod deosebit. şi înainte să vă îngroziţi, promit solemn că nu voi enumera toate piesele kumm pe care le ştiu. 😆

păi hai să începem. în ordine cât se poate de alfabetică.

1. grimus – „political animals”
sunt mai multe piese pe „panikon” (albumul lansat de grimus în 2008) care-mi sunt dragi, dar am ales-o pe asta pentru chestia aia cu „we don’t mean no harm to anyone / we’re just here to help you build a home / don’t be scared of our guns and uniforms / all you have to do is vote for us”. versurile aici, piesa aici.

2. hot casandra – „chroma”
un singur cuvânt: DA. pentru detalii, citiţi postul de aici.

3. kumm – „sleepwalk”
n-aveţi idee cât am putut să ezit până să aleg piesa asta. întâi am scos din calcul cu durere celelalte albume de studio şi-am zis să mă opresc la ultimul. pe urmă a început distracţia (în ghilimele). cum fiecare instrumental de pe „far from telescopes” este foarte bun spre excelent, am zis să fac delimitarea şi pe criterii lirice. dar nici aici nu a fost uşor. după o selecţie riguroasă, am rămas cu „mister superman” („it’s just another way of falling off the roof”), „sleepwalk”, „fashion”, „beauty queen” şi „fishing in the swimming pool” (care are unele din cele mai sensibile şi delicate versuri scrise vreodată de kumm). m-am oprit la „sleepwalk” atât din cauza instrumentalului care mă face de fiecare dată să vreau să îl fredonez (!!!) cât şi din cauza unor versuri precum „someone’s asleep in the ashtray”, „i’m dating the blind, a piece of my mind has going away for a while” sau „you taste your life with lemon and lime” (pentru versurile complete apăsaţi aici). piesa poate fi ascultată aici. şi hai că mă opresc, că deja m-am lungit peste măsură.

4. les elephants bizarres – „hello! says the devil”
sincer vă spun că habar nu am de ce îmi place piesa asta. versuri mai aiurite rar am auzit („hello says the devil, let’s go in my car, i think we’ll have a lot of fun”? „şi cerul se-apropie şi cade pe mine, e bine”? WTF???), şi la mine versurile constituie o parte importantă a cântecului. în fine, de ce, de nece, ideea e că îmi place. e catchy şi m-a silit să o cânt zile întregi. uite-o aici.

5. luna amară – „chihlimbar”
prima oară am auzit piesa asta la cityfm şi mi-a picat cu tronc imediat. versurile sunt diabolic de fermecătoare, pline de metafore marca luna amară (adică nu foarte uşor de înţeles din prima) iar vocea lui nick sună mai bine ca niciodată. vă puteţi convinge de asta aici.

6. oigăn – „teenage love song” (feat. marius moise/the moood)
să fie clar, nu mă prăpădesc după the moood. „teenage love song” mă fascinează însă. cel mai probabil din cauza versurilor. un exemplu: „no more masturbation, no more invitation to the celebration of my birthday party”. 😆 momentan nu găsesc pe nicăieri versurile complete (doar în bookletul albumului „sex with onions”) şi mi-e lene să le scriu eu, dar pot da link către cântec.
edit. mi-a trecut lenea. „teenage love song” aici. 😀

7. omul cu şobolani – „un număr necunoscut”
din cauza sunetului ăluia obsedant de telefon care se repetă pe tot parcursul piesei, şi din cauză că îmi dă o senzaţie de început nou care îmi place la nebunie. şi pentru că cezar e periculos. 😆 versuri aici, clip aici.

8. persona – „head on the door”
prima oară am auzit-o pe guerilla şi cu mâna pe inimă vă spun că nici măcar nu mi-am dat seama că e o piesă care aparţine unei formaţii româneşti. de-abia după câteva ascultări am aflat trebuşoara asta. şi cred că asta spune multe. refrenul cu „she said she loved me no more / she got my head on the door” m-a bântuit zile întregi şi a început să mă obsedeze iar de curând. 😀 puteţi asculta aici piesa.

9. silent strike – „apocrifa 1” (cu ada milea)
„timpul ceasurile-şi plimbă
îmbrăcate în civil
dintr-un câine curge-o limbă

apoi trece-o săptămână
cuiul intră în perete
şi găleata în fântână

şi-n bucătăria pură
cănile se coc şi-aşteaptă
atârnând cu apa-n gură”

ATÂT. e suficient. o puteţi asculta aici.

10. sophisticated lemons – „drugs and hugs”
am tot scris de kizii ăştia, aşa încât nu o să mă apuc să repet aici ceea ce ştiţi deja dacă îmi citiţi blogul. for further references totuşi, vă poftesc să aruncaţi un ochi aici şi aici. mi-a fost destul de greu să aleg între piesa asta şi „hit the ground”, dar în cele din urmă am ales-o pe asta pe criterii pur aleatorii (mini-mini-mani-mu gen). o regăsiţi pe pagina lor de myspace

momentan atât. acum aştept nişte comentarii cu preferinţele voastre. 😀

*credits to vama veche for title*

