Etichete

, , , , , , , ,

mai e un pic şi se împlineşte anul de când mă tot duc la concertele formaţiei kumm, şi încă nu m-am plictisit să mă tot duc şi nici nu mă voi plictisi prea curând, pare-se. aseară au avut concert în control, şi dacă mă abţin să scriu pe toată pagina cu caps lock „FANTASTIC!!!”, asta este numai şi numai pentru că doresc totuşi să vă împărtăşesc şi nişte impresii mai clare de la faţa locului. 😆 aşadar, am ajuns în control destul de devreme, pe la un 21.30, aşa, în ciuda faptului că mersesem cu 311 (ce bine mai merge seara, e fenomenal!), mi-am luat un pic de cofeină la sticlă cu etichetă de cola şi am schimbat câteva impresii cu oamenii înainte de concert, ocazie cu care am aflat de la oigăn că au un chef deosebit de cântat. eu aveam un chef deosebit de ascultat şi dansat, aşa că pot să spun că eram pe aceeaşi lungime de undă. okay.

a venit lume destulă, în ciuda concurenţei (a se citi travka, luna amară şi byron) care presta în seara aia prin alte părţi. lume destulă, cu chef de zbenguială şi aplauze. şi încă de la primul acord m-am trezit cu zâmbetul pe buze. era „sleepwalk”, una dintre piesele cele mai dragi mie de pe „far from telescopes”, pe care nu o mai auzisem live din iunie. iar ce a urmat este aproape de nedescris. după magistrala piesă a îngerilor şi a clovnilor, ne-am trezit azvârliţi în 2006 cu viteza luminii. mai întâi „one life left”, puternică şi dureroasă ca o palmă tare peste obraz, apoi… „hi-fi poetry”. da, „hi-fi poetry”, şi deja îmi simţeam inima sărind din piept. continuarea firească a fost „different parties”, o piesă pe care nu o poţi asculta fără să simţi că te scutură un fior (asta dacă posezi sentimente, bineînţeles).

după două piese cu aromă ceva mai contemporană şi mai dansabilă (adică „mister superman” – thank god! – şi „police”), maşina timpului şi-a făcut din nou datoria şi a început „hand in a mirror”, şi ca să fie tacâmul complet, ni s-a servit şi un „one for each day” magistral. deja simţeam că îmi ieşisem din trup şi mă îndreptam către alte zări, mai liniştite şi mai blânde, când a început „nightflight”. şi-am rămas, fără să exagerez, înţepenită locului, fără să mă pot mişca, cu ochii închişi, în timp ce muzica mă asalta în cel mai plăcut mod cu putinţă din toate părţile. un moment sublim, imposibil de descris aşa cum se cuvine în vorbe. ca să înţelegeţi mai bine, daţi play celei de-a unsprezecea piese de pe albumul „confuzz” şi înmulţiţi-vă reacţia cu 1.000.000. altceva nu ştiu ce v-aş putea spune.

apoi „evil eye”, parcă pentru a ne conecta cât mai repede la realitate… „stripped in chaos, dressed in void”… şi am rămas atât de entuziasmată încât nici nu mai ştiam cum să dansez pe ea. după care oigăn a trecut la chitară, şi mi-am dat seama numaidecât ce urma. o piesă în acorduri de cântec de leagăn. nu, glumesc, ăla a fost doar începutul. pe „curse” nu ai cum să adormi nici dacă vrei, iar mie nici prin cap nu-mi trecea să adorm. şi uite aşa am ieşit definitiv din zona viselor şi am intrat în zona datului-din-cap-până-te-doare. şi continuarea a fost pe măsură: una bucată ţară frumoasă şi una bucată zi proastă, un dicţionar cât se poate de plin de energie (dicţionar plin de energie?! la kumm nici vorbă că se poate) şi-o morsă cu-o morsă.

vă spun sincer că nu mai ştiu exact când a început bisul (adică dacă de la „dictionary” sau de la „morsa”, sau după aia), dar o să mă iertaţi pentru asta. cu toţii mai că nu ne-am rupt opincile şi picioarele dansând pe „1000 de chipuri” şi pe „rest in pieces” înainte de frumosul moment al fluturilor, unde am preluat cu toţii preţ de vreo două strofe şi-un refren rolul lui cătă. şi-apoi concertul a luat sfârşit, lăsându-mă cu un zâmbet imens pe faţă (şi sunt sigură că majoritatea celor de acolo mi-au împărtăşit zâmbetul).

pe scurt, a fost un concert grozav, cu un sunet bun (felicitări, pipaiu’), cu un public fain, cu formaţia în zi magistrală (mă trec fiorii când mă gândesc la solo-ul de saxofon al lui iordache) şi cu piese de pe toate albumele, pe gustul tuturor, cum bine zicea duamna dana: şi pentru psihedelicii nebuni şi confuzi, şi pentru romanticii diferitelor petreceri, şi pentru cei cu 1000 de chipuri şi iubitori de morse, şi pentru alternativii ce sunt departe de telescoape. un CONCERT (nu, nu mi-a rămas tastatura blocată pe caps lock) kummic. următoarea oprire din bucureşti va avea loc la kulturhaus, pe 20 noiembrie. mai vorbim atunci. 😀

…………………………………………………..

sleepwalk
angels and clowns
one life left
hi fi poetry
different parties
mister superman
police
hand in a mirror
one for each day
nightflight
evil eye
curse
beautiful country
(bad day)
dictionary
(sau dicktionary, cum a scris cătă pe setlist)
morsa
1000 de chipuri
rest in pieces
butterflies

…………………………………………………..

p.s. romaniţa a fost la datorie, deci veţi avea ocazia să vedeţi şi nişte clipuri în curând. 😀

edit. şi dacă e de unde… e!

un „different parties” ca la mama lui acasă…

…şi un „hand in a mirror” de să-ţi stea inima în loc.

-videoclipuri de multiubita romanitzza 🙂

