Etichete

, , , , ,

nu mai fusesem la un ocs de la concertul care a avut loc pe 11 iunie în strada 11 iunie, aşa că mi-era dor de muream. şi nu ştiu cum s-a făcut că primul concert al toamnei a avut loc pe 29 octombrie, chiar de ziua lu’ frate-meu. o potriveală fantastică. bun. loc: tago mago. nu mai fusesem în viaţa mea acolo, şi prin minte au început să îmi bântuie gânduri negre de genul piaţa alba iulia şi jukebox club (v-am povestit eu cu altă ocazie aici ce şi kumm). din fericire, când am aruncat un ochi pe hartă, m-am liniştit instantaneu. tot ce aveam de făcut era să cobor din ratb la armenească şi să o iau în sus pe armand călinescu. în condiţiile astea, până şi una ca mine cu un simţ atât de slab al orientării se putea descurca. aşa că l-am luat pe frate-meu de-o aripă, ne-am îmbarcat în ratb şi p-acolo ne-a fost drumul.

o să sar peste partea aia cu urcatul scării şi ştampilatul mâinii (mai am încă urma ştampilei, aveţi un tuş sănătos, fraţi tago mago-işti… sau am eu un săpun prost, una din două) şi trec direct la subiect. cred că cel mai potrivit mod de a descrie concertul de aseară ar fi: venit, văzut, cântat, urlat, plăcut, plecat. asta dacă sunteţi adepţii exprimării scurte, concise, telegramă gen. dar pentru că ştiu că nu sunteţi (pentru că altfel nu mi-aţi citi aberaţiile), o să vă descriu totul mai amănunţit oleacă.

eu mă apucasem să dansez pe acolo prin zonă încă înainte să intre oamenii şi şobolanii pe scenă, ca să mă încălzesc (nu, nu era frig, voiam să zic „să intru în atmosferă”, mă-nţelegeţi), în timp ce rememoram concertul din seara anterioară, mirându-mă că nu sunt înţepenită. aşa că începutul m-a prins într-o dispoziţie excelentă. şi-am luat-o razna. la propriu şi la figurat. 😀

setlistul de aseară a fost tare fain alcătuit. mai o piesă de zbânţuială, aşa cât să ne rupem gâturile dând din cap şi picioarele dansând, mai una lentă, să închidem ochii şi să ne ridicăm în stratosferă. misiuni îndeplinite cu succes, de altfel. highlights: la început s-a strecurat şi o surpriză, una plină de linişte, care nu se mai insinuase prin concertele rozătoarelor de secole întregi. vorba unui cunoscut din public cu numele de cod ics: „acum pot să mor liniştit”. „xcelent” a sunat… excelent şi mi-a distrus complet toate articulaţiile, aşa cum şi trebuia de altfel, iar „fluturii nu mai au stomac” a fost dureros de frumoasă, imposibil de descris în cuvinte. „cine e de vină” s-a nimerit la marele fix – chiar era vineri, şi chiar nu mai puteam de cald, iar pe „ajutor” a înnebunit lumea de-a dreptul.

o chestie drăguţă s-a petrecut în timpul piesei „un număr necunoscut”, când cezar a încetat brusc să fie periculos, cedându-i locul lui nucu. a fost amuzant, pentru că tot publicul se uita ţintă la domnul panait, aşteptând să-l audă pe dan cântând „cezar e periculos”. surprize-surprize, vorba aia. iar la „ora opt” a fost de-a dreptul fantastic, pentru că toţi cei care se îngrămădiseră în faţă s-au aşezat pe jos, la iniţiativa cuiva din public (cunoscut în lumea rozătoarelor drept ceaut), iar dan a coborât de pe scenă şi s-a aşezat printre noi.

sfârşitul a fost mirobolant, cu un „2ouă beri goale” cântat cu patos (mai ales de către mine, că aveam pe cineva de sărbătorit), cu o „odă” mai turbată ca niciodată şi cu mâinile (pe) sus. ăsta presupun că trebuia să fie bisul, dar, presată (aparent) de timp, formaţia nu a mai coborât de pe scenă şi a cântat cap coadă fără întrerupere, drept pentru care, în ciuda setlistului destul de lunguţ (16 piese), concertul s-a încheiat mai devreme decât ar fi vrut unii dintre noi. cum am zis: venit, văzut, cântat, urlat, plăcut, plecat. cu gâtul mai mult sau mai puţin anchilozat.

ocs mai au concert pe 3 noiembrie, în club a, şi (mai ales) dacă l-aţi ratat pe ăsta, eu zic să vă duceţi fuguţa să-i vedeţi şi pe urmă să veniţi să-mi povestiţi cum a fost, ca să îmi bag adânc unghia în gât.

…………………………………………………..

razna
linişte
maimuţa internaţională
depresia toamnă-iarnă
nu încerca aşa ceva acasă
xcelent
fluturii nu mai au stomac
cine e de vină
ajutor
curvele zac
un număr necunoscut
ora opt
încă o glumă proastă
2ouă beri goale
odă (în piaţa romană)
mâinile sus!

…………………………………………………..

*titlu adaptat după our beloved ocs*

