Etichete

, , , , , ,

acum câteva zile, umblam pe net căutând articole despre revenirea lui paul ballo în the amsterdams, întrucât mă bătea gândul să le îmbunătăţesc pagina de wikipedia (da, printre multele modalităţi de consum ale timpului meu liber se numără şi funcţia de editor la wikipedia românia). şi numai ce dau peste un articol tare drăgălaş, de pe clickzoombytes, intitulat „moda revenirilor în undergroundul bucureştean” , şi semnat (bineînţeles) RiCo (richard constantinidi). pentru cei care nu prea-s la curent cu chestia asta, o mică paranteză. richard a fost pentru o scurtă perioadă de vreme managerul trupei kumm, de care s-a despărţit în termeni foarte încordaţi. ulterior, pe site-ul lui de muzică au început să apară tot felul de articole pline de critici virulente la adresa formaţiei. pe undeva, exista o bănuială din partea mea că domnul richard are ceva personal cu trupa, dar întotdeauna m-am abţinut să comentez articolele domniei sale, gândind că, nu-i aşa? fiecare din noi are dreptul la o părere.

ei bine, articolul menţionat mai sus m-a făcut să îmi schimb părerea total.

Paul Ballo a cântat ultima dată cu Kumm la Cluj în 8 august 2010. A doua zi, Paul Ballo merge neanunţat la sala de repetiţie … găsindu-şi colegii din trupă în plină activitate alături de o figură nouă în scaunul lui din spatele setului de tobe (această persoană fiind John Ciurea).

– de astăzi nu mai eşti tobarul nostru

Astfel, a aflat şi Paul Ballo faptul că este dat afară din trupă …de ieri.

stupefiată, am lăsat imediat un comentariu pe czb, în care îi atrăgeam atenţia lui richard că ultimul concert kumm cu paul în componenţă a avut loc de fapt pe 24 septembrie, la bucureşti (ştiam foarte bine, pentru că participasem la acel concert) şi l-am întrebat dacă ştie sigur că john ciurea a repetat cu kumm pe ascuns sau dacă este doar o supoziţie. nu mi-a răspuns, în schimb a modificat data şi locul ultimului concert, luându-se după ceea ce îi spusesem. între timp, eu am făcut ceea ce ar fi trebuit să facă richard: l-am contactat pe paul pentru a-i arăta articolul, întrebându-l dacă este adevărat ceea ce scrie acolo. paul mi-a confirmat ceea ce bănuiam deja, şi anume că niciodată nu a vorbit cu cei de la czb şi că ceea ce scria despre plecarea lui sunt speculaţii. richard însă a continuat să susţină că sursa respectivă este absolut sigură şi a scris un nou articol, intitulat „comment de la kovacs andras – kumm”, în care îl onora pe clăparul trupei cu epitetul de laş, şi îşi dezvăluia şi faimoasa sursă – o colegă de facultate de-a lui paul ballo!

da, este jenant, într-adevăr, ca un site de muzică ce se pretinde serios să plece urechea la informaţii provenite de la terţe persoane, în loc să contacteze artistul pentru a-l întreba ce s-a întâmplat. aşa ceva se practică numai în lumea tabloidelor, şi prin această acţiune, richard a demonstrat că al său site nu este nimic altceva decât un tabloid cu pretenţii de publicaţie serioasă. baiul e însă altul, şi face ca toată situaţia în care s-a vârât richard să devină grotesc de ridicolă. paul ballo nu este student la nicio facultate.

am lăsat câteva comentarii pe site în care îi atrăgeam atenţia lui richard că a dat-o în bară, mai mult sau mai puţin fin. văzând că atât eu, cât şi paul şi andras îi spuneam că e beat, richard ne-a cerut un răgaz de 48 de ore ca să mai verifice o dată informaţia (lucru pe care ar fi trebuit să îl facă înainte, nu după scrierea articolului). asta se întâmpla acum două zile. astăzi de dimineaţă am accesat articolul. mă aşteptam la nişte scuze, dacă nu faţă de kumm şi de paul (ceea ce pare de-a dreptul supranatural), măcar faţă de cititorii induşi în eroare cu informaţii false. dar nu, surpriză!

PAGINA INEXISTENTA!
CZB.RO

în schimb, apărea un alt articol, denumit „kumm la wikipedia?” cu următorul conţinut:

S-au povestit atatea despre Kumm aici in timpul sărbătorilor…

Am intrat astăzi pe pagina Kumm din Wikipedia

Prima propoziţie din chenarul deasupra articolului este:

It is proposed that this article be deleted because of the following concern:
Non-notable band

cu alte cuvinte, unde dai şi unde crapă.

da, industria muzicală românească este departe de a fi sănătoasă. sunt promovate tot felul de inne şi akcenţi care cântă cu toţii absolut aceleaşi rahaturi plictisitoare. dar acelaşi lucru este valabil şi pentru presa din domeniu. czb se vrea a fi un site serios de muzică, dar nu este nimic altceva decât o modalitate a lui RiCo de a arunca cu noroi în kumm şi luna amară, două formaţii cu care este certat. nu asta e obiecţia, nu are decât să le critice cât pofteşte, până la urmă nimeni nu are de unde şti ce s-a întâmplat cu adevărat între el şi formaţiile suspomenite. obiecţia este următoarea: chiar dacă nu-ţi place o formaţie, chiar dacă o consideri nenotabilă şi-ţi creşte inima în tine când vezi că şi wikipedia în engleză e de acord cu tine, VERIFICĂ când scrii ceva, şi cu atât mai mult când articolul are o nuanţă critică. prin aceste articole, domnul richard nu a făcut decât să îşi piardă, cel puţin în ochii mei, toată credibilitatea pe care o mai avea. şi să se facă de râs în cel mai sinistru mod cu putinţă.

şi serios, ar fi amuzant dacă nu ar fi atât de trist.

