Etichete

,

menţiune: acest articol NU se referă la hipsteri ca grup socio-cultural, cu toate că penultimul rând ar putea să vă inducă în eroare. thank you. 😉

ideea pentru articolul ăsta mi-a fost dată de un comentariu lăsat la postul ştrumfiţei cu eşarfă, despre avantajele şi dezavantajele unui cont facebook. respectivul comentariu, lăsat de un nene, suna în felul următor:

facebook mi se pare o mare prostie…ce spala creierul oamenilor…am si eu recunosc…dar numa asa sa fie.

adică exact genul de atitudine elitistă care mie îmi stă în gât. amu eu nu ştiu dacă omul chiar asta o fi vrut să spună, dar mie personal mi-a sunat ca un fel de „sunteţi proşti că aveţi cont, faceţi parte din turmă. am şi eu, dar eu nu îl folosesc, îl am numai la mişto, ca să-şi dea seama lumea de rafinamentul şi ironia mea superioară”.

probabil v-aţi ciocnit şi voi cu astfel de oameni de-a lungul timpului. oameni care dispreţuiesc filmele prea lăudate de critici, etichetându-le drept comerciale şi urmărind în schimb tot felul de festivaluri obscure, cu mândria secretă că sunt culţi.

oameni care ascultă tot felul de trupe cu nume ciudate, cunoscute la ele pe scara blocului şi în vreo câteva bodegi, cu aerul că toată lumea ar trebui să ştie de ele şi că dacă nu ştii eşti cel mai mare fraier de pe faţa planetei; pe de altă parte, dacă trupa devine prea populară (adică dacă ajunge să umple cluburile la concerte, sau mai rău de atât, dacă are un clip difuzat la tv), automat o desconsideră: „da, frate, erau buni când au apărut, dar acum sunt comerciali rău şi fac o muzică de căcat” (cu toate că orice om cu timpanele întregi poate să îşi dea seama că nefericiţii nu şi-au schimbat deloc stilul muzical).

oameni care cred că a avea site-uri de socializare, a te uita la tv şi a citi ziarele este cea mai mare dovadă a faptului că eşti spălat pe creier de către sistem şi transformat într-un mic roboţel, dar care, pe de altă parte, preamăresc „zeitgeist” ca un bastion al adevărului absolut, fără a se osteni să rumege şi să verifice informaţiile de acolo aşa cum se cuvine.

uneori dorinţa lor de a arăta că sunt diferiţi de restul pulimii se manifestă şi la nivel de înfăţişare. dacă vedeţi o lighioană cu eşarfă la gât (mai ales în miez de vară), cu ochelari de tocilar, cu haine lălâi sau prea strâmte şi în combinaţii sinistre, să ştiţi, dragii babei, că e unul de-ai lor.

unii le zic hipsteri.

eu zic că sunt mult prea enervanţi pentru secolul ăsta.

