Etichete

, , , , , , ,

aseară am asistat la concertul cu numărul douăzeci (pentru mine) al formaţiei kumm. da, tot kumm, tot în lăptărie. zic „tot kumm” pentru că tocmai ce îi văzusem săptămâna trecută, şi „tot în lăptărie”, deoarece în mintea mea, formaţia asta e strâns legată de zisul club. a fost primul loc din bucureşti în care au cântat. şi cu timpul, cel puţin în ochii mei, a devenit „casa” formaţiei. chiar mă gândeam zilele trecute că nu prea mai pot să mă gândesc la lăptărie fără să îmi aduc aminte de kumm şi viceversa. şi cumva, deşi de multe ori sonorizarea face figuri (vezi concertul din decembrie de anul trecut), concertele din lăptărie ies cel mai mişto.

am ajuns în lăptărie aseară direct de la muncă, livrată de un 336 care a sosit exact la ţanc. era deja trecut de 22.30 (ora de pe afiş), dar nu m-am panicat prea tare, ştiind dintr-o lungă experienţă că niciodată un concert (orice concert) nu începe la ora stabilită. prima impresie? lume puţină. şi mai toţi cunoscuţi, cel puţin din vedere. aşa se face că prima piesă cântată de cei şase kummi, minunata „blue screens and x-rays”, cu al ei vers „nobody seems to enjoy a free ride, they all wanna go back to the office instead” a cam reflectat realitatea. şi credeam că numai eu lucrez sâmbăta. îmi venea să urlu „da’ unde v-aţi ascuns cu toţii, bre?” în fine, trecem peste.

în ciuda, sau poate tocmai din cauza acestui început prea puţin dansabil, concertul de aseară a fost doldora de piese săltăreţe, cu câteva mici excepţii, desigur: piesa îngerilor şi-a clovnilor, pe care chiar mi-era dor să o aud, „different parties”, care a sunat heartbreaking and breathtaking, „nightflight” cea care ne poartă spre alte zări, o „red coffee” tulburătoare, o „fashion” (is my passion – o recunosc mereu de la primele acorduri, are un început absolut fenomenal) şi regina frumuseţii. la restul s-a lăsat cu scântei, adică ar fi trebuit să se lase cu scântei – din păcate, lumea din jurul meu era cam liniştită pentru gustul meu. inexplicabil, vă zic.

o surpriză a reprezentat-o introducerea a trei (da, trei) cover-uri în setlistul de aseară: „no cars go” a celor de la arcade fire, fără voce feminină de data asta, dar a mers bine şi aşa, „berlin” de la black rebel motorcycle club, de care sunt îndrăgostită fără scăpare şi „the golden age” a lui beck la bis. altă chestie oarecum neobişnuită a fost interpretarea piesei „dictionary” imediat după pauză, piesă care era de obicei cântată spre finalul concertului şi luuuuuuuuuuuuungită incredibil. mi-a plăcut mult improvizaţia de la începutul piesei „evil eye”, precum şi versurile din „heroin” adăugate la „curse”. şi deşi nu-s deloc fan the moood, intervenţia lui gopo pe „mister superman” a fost drăguţă.

dar ceea ce m-a surprins cu adevărat a fost calitatea sunetului. sincer vă zic că nu cred să mai fi prins un concert în lăptărie, kummic sau nu, care să fi sunat atât de bine. a picat la marele fix după fail-ul din club a. aşa că pot să spun cu mâna pe inimă că aseară am savurat kumm la maxim, acord cu acord, cu ochii închişi, cu zâmbetul pe buze, undeva departe de lume.

şi aici ajung din nou la ceea ce m-a durut. nu fac deloc parte dintre snobii care îşi închipuie că o formaţie e cu atât mai bună cu cât e ascultată de mai puţină lume. atunci când îmi place o trupă, simt nevoia să împart muzica lor cu toată lumea, şi mă bucur atunci când reuşesc să „convertesc” oamenii şi să îi transform în fani (nu vă gândiţi la fanatici, vă rog). drept pentru care spaţiile goale de aseară din lăptărie m-au întristat destul de mult. kumm au nişte piese superbe şi sunt fantastici live, niciun concert de-al lor nu seamănă cu celălalt, şi ăsta este de altfel principalul motiv pentru care mă străduiesc să nu pierd niciunul. de aici şi ciuda că publicul lor s-a cam rărit în ultimul timp.

şi nu ştiu alţii ce cred, dar eu sunt de părere că formaţia asta merită mai mult decât o mână de oameni, mereu aceiaşi, la fiecare concert.

………………………………………………….

blue screens and x-rays
angels and clowns
different parties
evil eye
beautiful country
monkey in your stereo
police
nightflight
no cars go (cover arcade fire)
dictionary
berlin (cover black rebel motorcycle club)
mister superman (feat. gopo)
red coffee
fashion
beauty queen
rest in pieces
morsa
BIS 1
curse
1000 de chipuri
BIS 2
the golden age (cover beck)
pink balloon

………………………………………………….

restul, ca de obicei, la romanitzza. 😀

*credits to kumm for title*

