Etichete

, , , , ,

aseară am servit prima porţie de live pe luna martie, graţie celor de la the amsterdams, care îşi programaseră concert în lăptăria lui enache. nu mai văzusem trupa live din decembrie, de la concertul alături de the moood, şi unde mai pui că fusese un concert un pic cam prea scurt pentru gustul meu. aşa se face că prezenţa mea în lăptărie devenise un must.

no bun, aşadar am ajuns pe acolo către zece şi jumătate – nu era niciun cunoscut şi locul era cam goluţ. între timp, după ce mi-am luat eu berea şi-am băut-o (adică în aproximativ jumătate de oră), s-a mai ivit lume, dar nu chiar aşa de speriat. şi iar mi-am adus aminte de kummul din februarie şi mi-am stăpânit cu greu un oftat. cum, dom’le, exact când îşi scutură şi perie lăptăria sunetul, începe să dispară publicul? this will not do, m-am gândit. dar lume multă, puţină, cunoscuţi, necunoscuţi, n-avea însemnătate, eu eram hotărâtă să savurez concertul.

spre deosebire de concertul din control, the amsterdams s-au prezentat aseară în formulă de patru, fără toboşar. a se citi „fără cineva care să-şi asume în mod oficial rolul de toboşar”, deoarece băieţii ăştia sunt multitasking şi pot cânta şi la două instrumente deodată dacă este nevoie. şi a ieşit o cântare foarte faină. de fapt, pot să zic că au fost două la preţ de una, unplugged înainte de pauză (că tot îmi scăpase mie concertul lor de la godot), şi electrică, după pauză.

prima parte a fost alcătuit în majoritate din piese de pe „adolessons”, fiindu-ne cântate cu gingăşie, printre altele, „laika”, „chased by the housewives”, „petrolize all mice”, „lights out” şi „apple”. în cea de-a doua parte au predominat melodiile de pe „electromagnetica” (ceea ce e sinonim pentru mine cu „în prima parte am cântat, în a doua am dansat”, pentru că nu ştiu bine versurile de pe „electromagnetica”. mea culpa). highlights: „destroy” (VREAU să fac neapărat rost de ea), „burial ground for two” (sunt foarte curioasă să ascult varianta de studio, că live e nemaipomenită), „island of love” şi, bineînţeles, favorita mea, „coalmine”, care a sunat demenţial.

şi că tot am pomenit de sunet – a fost super. da, vorbesc de lăptărie, locul în care mor monitoarele, iar microfoanele şi chitările o iau razna. oameni buni, zău, nu ştiu cum aţi făcut, ce aţi adus, pe cine aţi mituit, cui aţi dat foc, pe cine aţi ajutat, dar pe cuvânt de cercetaş că s-a auzit super fain. deci concertul kumm din februarie nu a fost un accident, ce mă bucur. să o ţineţi tot aşa. 😀 iar legat de prestaţia formaţiei, am numai lucruri bune şi foarte bune de spus. au avut chef de cântat şi s-a văzut, atât în execuţie, cât şi în atitudinea de pe scenă. nu că m-aş fi aşteptat la altceva de la ei, că doar am mai avut ocazia să asist la concerte olandeze şi ştiam despre ce e vorba în propoziţie. singura chestie mai puţin faină a fost publicul destul de rar – din punctul ăsta de vedere se putea mai bine.

dar, una peste alta, a fost o seară chiar reuşită şi am plecat din lăptărie cu zâmbetul pe buze, bucuroasă că venisem. următoarea oprire va fi în kulturhaus, pe 31 martie (tocmai de ziua mea, ca să vezi ce chestie!), atunci când se va lansa în mod oficial „electromagnetica”, cel de-al doilea album de studio the amsterdams. ne vedem acolo, boys and girls.

…………………………………………………..

PARTEA CUMINTE (înainte de pauză)

crackers
chased by the housewives
laika
petrolize all mice
three is a crowd
lights out
apple
taking care of anna
where to go
white winter hymnal (cover fleet foxes – thanks, maria :D)
academy of broken hearts

PARTEA MAI AGITATĂ (după pauză) 😆

destroy
burial ground for two
country holiday
on the run
you make my son grow
island of love
kids in the garden
part of it
coalmine
academy of broken hearts

…………………………………………………..

revin cu filmări, dacă e cazul. 😀

*credits to the amsterdams for title*

