Etichete

, , , , , , , ,

vă istoriseam în postul anterior despre cântarea colorată de vinerea trecută. uite că la exact o săptămână am avut plăcerea să îl zăresc din nou pe andrei haţegan în acţiune, de data asta alături de colegii din the amsterdams. iniţial, concertul trebuia să fie unul unplugged (cel puţin aşa zicea facebook-ul), aşa, cu ocazia sânzienelor, dar în cele din urmă a fost set electric în toată regula.

eu am sosit la clubul ţăranului român pe la zece şi un sfert, zece şi douăzeci, ştiind de altfel prea bine că era imposibil să înceapă concertul la ora trecută pe afiş (adică zece jum’ate). sinceră să fiu, nu mă aşteptam să vină foarte multă lume, având în vedere că era noaptea institutelor, şi din punctul ăsta de vedere am avut dreptate. terasa gemea într-adevăr de lume, dar la concert, cel puţin după socotelile mele, au fost maxim treizeci de persoane, şi alea adunate destul de greu. la intrare se dădeau cununiţe din sânziene (cel puţin aşa cred eu, oricum era vorba despre o buruiană cu un miros deloc puternic). mi-am pus şi eu una pe cap, dar am abandonat-o destul de repede (şi până la sfârşit am dăruit-o unei prietene).

era trecut de unsprezece seara când au urcat băieţii pe scenă. intro-ul a fost prelungit bine, parcă special să ne ţină pe jar, şi din el s-a trecut direct într-una dintre piesele mele preferate de la ei, şi anume „you make my son grow”. menţionez că am fost plăcut surprinsă de sound, care era chiar bun (chestie rară, din păcate – şi nu mă refer numai la clubul ţăranului român, ci la toate cluburile din bucureşti în care am avut plăcerea sau, din contră, neplăcerea să calc).

aseară, băieţii au cântat toate piesele de pe „electromagnetica” minus două (adică „three is a crowd” şi „telescope”, deşi impresia mea a fost că înainte de „apple” s-au insinuat şi acordurile de început de la „telescope”), ceea ce e practic sinonim cu „aseară am dansat şi am aplaudat de-am rupt”. iar de pe „adolessons” s-au auzit suspomenita „apple”, săltăreaţa „fireworks” (aceasta la bis), „academy of broken hearts” (pe care, deşi nu se numără printre piesele mele preferate, mă bucur întotdeauna să o aud live) şi „taking care of anna”, varianta periată şi reîmprospătată electronic.

a fost un concert frumos, chit că pe ici-colo au mai existat scăpări în execuţie (mici, de altfel, şi neimportante în ceea ce priveşte concertul ca ansamblu). nu au lipsit nici momentele amuzante, precum cel în care basistul augustin nicolae i-a pus solistului andrei haţegan o cununiţă de sânziene pe cap. iar pentru public am numai vorbe bune. au existat şi persoane care au stat la mese, ce e drept, însă toţi cei care se aflau în picioare au dansat cu multă, multă voie bună şi toată lumea a aplaudat din belşug, în special pe parcursul piesei „coalmine” (care, apropo, e noul single de pe album, aflându-se momentan în playlistul radio guerrilla). una peste alta, un concert de nota zece plus, cu felicitările de rigoare.

mii de mulţumiri, băieţi, mi-aţi făcut seara foarte frumoasă. cu mâna pe inimă spun că de abia aştept să vă văd din nou în concert. 😀 din păcate, nu am izbutit să prind setlistul (până şi celor mai buni li se întâmplă, haha), însă ţin minte toate piesele care au fost cântate, chit că nu în ordinea corectă. dar o să mă iertaţi pentru asta.

the amsterdams mai au concert în braşov în seara asta (25 iunie), după opt jum’ate, la dean’s, iar intrarea-i moca, aşa că dacă aveţi drum prin zonă şi chef de muzică bună, eu zic să faceţi o vizită în locul menţionat. 😀

…………………………………………………..

intro
you make my son grow
kids in the garden
destroy
this burial ground’s for two
island of love
part of it
on the run
country holiday
coalmine
academy of broken hearts
taking care of anna
apple
BIS
fireworks
apologies

…………………………………………………..

clip de stefangugurel

