Etichete

, , , , , ,

s-a împlinit deja un an de când mă duc la concertele the amsterdams, şi, ca şi la kumm, nu dau semne că mă voi plictisi prea repede de trebuşoara asta. deci cum era să ratez concertul din jukebox? exact, nu avea cum, aţi ghicit bine.

de data asta, am ajuns acolo în timp util (nu ca data trecută, când m-am rătăcit total aiurea). din păcate, în românia „timp util” înseamnă „cu mult înainte de începutul concertului”. de regulă, vorbim despre un cerc vicios de tipul „formaţia nu cântă până nu se strânge lumea, iar lumea nu se strânge până nu începe formaţia”. seara trecută însă a fost mai degrabă ceva în genul „dar de ce nu e toată formaţia aici?” vă zic sincer că nu-i bai pentru mine, de-abia mai schimb şi eu o vorbă-două cu oamenii înainte de concert, dar există persoane cărora le displac întârzierile de genul.

era trecut bine de tot de unsprezece când a început formaţia să cânte. au deschis cu o scurtă improvizaţie, urmată de piesa „country holiday”, care e una dintre preferatele mele. toate bune şi frumoase, sunet decent (zic eu), doar atmosfera un pic cam amorţită (explicabil, dacă ne gândim că se cânta într-un club mare, aproape gol, cu publicul aflat la kilometri distanţă de scenă). pe parcurs însă parcă s-au mai încins lucrurile, în sensul că a început şi lumea să danseze şi chiar să se apropie de scenă.

câteva vorbe despre setlist: „laika” şi „anna” au fost interpretate în variante remixate, electronizate, electrice. n-a lipsit nici piesa „apologies”, despre care ovidiu a spus că este dedicată trupei nirvana. între melodii, băieţii au mai aruncat câte o vorbă-două, andrei precizând, ca de obicei, „suntem formaţia the amsterdams din bucureşti”, la care un tip din public a spus „ştiu”. „de unde ştii?” a sosit replica promptă de pe scenă. 😀

n-a lipsit nici „destroy”, una dintre cele mai faine piese the amsterdams (care nu are variantă de studio, fir-ar să fie). m-am bucurat că am auzit-o, deşi continuu să cred că îi şedea cel mai bine la început de setlist. iar spre sfârşit, bunătăţi una şi una: „island of love” cu aromă de vară, „coalmine”, halucinanta „academy” şi piesa cea proaspăt scoasă în lume, „summertime”.

după aceea, băieţii au coborât de pe scenă şi s-a dat drumul la muzică. cu totul şi cu totul surprinzător, la vreo zece minute, un sfert de oră după, formaţia a revenit pentru un bis la cererea publicului. au cântat din nou „island”, apoi ne-au surprins cu „part of it” şi au încheiat (glorios) cu aceeaşi „summertime”. cum spuneam şi aseară „îmi place să merg la concertele the amsterdams. mereu se întâmplă ceva interesant.”

a fost un concert chiar mişto, păcat însă (veşnicul păcat, de altfel) că a lipsit lumea. cum zicea însă şi augustin înainte de concert „vibe-ul e în altă parte”. la cum merg lucrurile, probabil că trupele alternative-indie o să aibă succes şi la noi peste vreo cincizeci de ani, aşa, când afară curentul deja va fi devenit istorie.

…………………………………………………..

country holiday
laika
taking care of anna
apple
this burial ground’s for two
apologies
suffering and surfing
destroy
island of love
coalmine
academy of broken hearts
summertime
BIS
island of love
part of it
summertime

…………………………………………………..

*credits to the amsterdams for title*

