Etichete

, , , , , , , , ,

nu am fost niciodată un fan grimus, cel puţin nu în felul în care sunt fan the amsterdams sau kumm. grimus a fost întotdeauna pentru mine acea trupă peste care n-o vei sări niciodată în winamp dacă îţi pică o melodie de-a lor în shuffle mode, şi de la care ştii cel puţin trei melodii cap-coadă şi câteva refrene. în ceea ce priveşte concertele, dacă se poate merge, superb, dacă nu se poate, nu-i un capăt de ţară, data viitoare.

joi a fost însă o ocazie specială, pentru că trupa a lansat „egretta”, cel de-al doilea album de studio, de pe care ştiam deja „face the light”. unde mai pui că aveau invitaţi în deschidere nişte băieţi din uk. drept pentru care am zis că trebuia să mă duc la concert. am ajuns în silver church (a.k.a. locul unde se întâmpla toată chestia) pe la nouă şi ceva. nu era nicio panică, având în vedere eternele întârzieri româneşti. de data asta însă (probabil şi pentru că erau nişte invitaţi din străinătate prin zonă), concertul a început cu doar patruzeci de minute mai târziu decât ora anunţată.

nu mai ascultasem vetoes absolut deloc până în acel moment, aşa că habar nu aveam ce era cu ei, dar mi-au picat cu tronc din momentul în care toby, solistul, a zis „ştiu că aţi venit să vedeţi grimus, dar pentru jumătate de oră sunteţi ai noştri”. şi ne-au luat în primire pentru vreo patruzeci de minute într-un mod minunat de zgomotos. din păcate, sunetul a cam şchiopătat, dar asta nu era vina lor, aşa că acord o notă bună concertului lor. au fost tare-tare simpatici şi plini de energie (iar outfitul toboşarului a fost foarte amuzant). menţiune specială pentru cea de-a treia piesă, „sonic turge”, care mi s-a părut cea mai mişto din toate cele pe care le-au cântat. o să stau cu ochii pe ei de acum.

au urmat grimus. corecţie. după o pauză destul de îndelungată, au urmat grimus. nu-i mai văzusem de anul trecut din mai, iar la un concert electric al lor nu mai participasem de la stimultan 2006 încoace, aşa că aveam aşteptări destul de mari. când au intrat în scenă, au fost salutaţi cu urale de către fanii înfocaţi, şi s-au pus pe treabă imediat.

prima parte a concertului a fost alcătuită în totalitate din piesele de pe noul album „egretta”. poate că o fi fost de vină şi sunetul (care o luase şi mai tare razna, că vocea nu se auzea aproape deloc), dar all in all albumul nou mi s-a părut mai puţin consistent decât „panikon”, materialul lansat în 2008. nicio piesă nu m-a dat pe spate, toate părându-mi-se ascultabile şi atât. ceva mi-a atras atenţia totuşi, şi anume faptul că vali, chitaristul, a cântat pe vreo câteva dintre piesele noi (două sau trei, nu mai ştiu exact). are voce destul de faină omul, din ce am putut desluşi eu (nu foarte mult, că nu mă lăsau instrumentele, care acopereau vocea într-o veselie).


aici cântau cu măşti

cea de-a doua parte a fost alcătuită din piese mai vechi. pe trei dintre ele (anume „political animals”, „in a glimpse” şi „backseat driver”) le ştiam şi eu cap-coadă, aşa că mi-am făcut şi eu vocea auzită, şi împreună cu mine, majoritatea celor din public.


tot cu măşti pe feţe, dar negre de data asta

şi că tot vorbeam de public – cei prezenţi au făcut o atmosferă frumoasă şi mi s-au părut destul de simpatici, cu excepţia unui nene din spate care m-a înghiontit de vreo trei ori insistent cu degetul în ceafă (de ce, numai el ştia), şi care urla din timp în timp „UMBREEEEEE”. grimus i-au îndeplinit cererea şi au interpretat piesa, ajutaţi de public (ceea ce, având în vedere problemele cu sunetul, înseamnă că nu s-a auzit mare lucru din versuri, din păcate).

cu toate că, teoretic, posibilitatea unui concert fantastic era una cât se poate de solidă, eu una am plecat de acolo destul de dezamăgită. principala bilă neagră a fost reprezentată de sunet (care o luase razna atât de mult şi de rău, încât au existat momente în care parcă îmi doream să se termine totul cât mai repede). iar partea cu artificiile de revelion mi s-a părut un pic forţată şi nelalocul ei, ca să nu mai vorbim de faptul că aveau şi un miros naşpa. mă rog, am auzit că grimus ar face chestii de genul la fiecare concert. se poate, nu comentez (dar asta nu înseamnă că trebuie să-mi şi placă).

una peste alta, şi ca să rezum toată tărăşenia, joi seara grimus au fost în regulă, dar nu atât de faini pe cât mi-i aminteam eu de anul trecut. cu tristeţe în scris precizez că dacă aş fi venit în silver church fără să ştiu nicio piesă de-a lor, concertul ăsta nu m-ar fi convins că grimus e o formaţie ce merită ascultată. asta este, poate data viitoare o să fie mai bine.

…………………………………………………..

CE AU CÂNTAT VETOES
melting clocks
bloocood braty
sonic turge
on the waterfront
new one
ohio
instrumental (short)
drink the water
rats

CE AU CÂNTAT GRIMUS
cave
face the light
promise
vanity
nature falls
egretta
in your eyes
spacegirl
fool
attracted
fingerprints
started
political animals
the hell i’m in
in a glimpse
umbre
backseat driver
satellites
BIS
make it wit chu
legends

plus piesa asta, pe care au cântat-o (cred) după ce am plecat eu

…………………………………………………..

*credits to pinguinulfurios for videos*

