Etichete

, , , , , , , ,

primul concert al anului 2012 la care a voastră leilana a participat a fost o reeditare a primului concert din 2010 – adică ostava + kumm, dacă vă mai amintiţi voi (şi dacă nu, aveţi oricum link-ul la dispoziţie). locul a fost însă schimbat – în loc de clubul ţăranului român, control, adică exact lângă zona în care colcăie la greu jandarmii şi plouă cu pietre pe asfalt. dar, cum nu sunt eu aia care să refuze un concert kumm, după kumm prea bine ştiţi, evident că m-am prezentat la datorie.

teoretic, concertul trebuia să înceapă la zece seara. practic, orice concert care începe la zece seara pe afiş va începe la unsprezece seara în viaţa reală – drept pentru care, preţ de o oră m-am tot foit prin club de colo până colo, tot încercând să reperez prin mulţime o amică (care probabil că nu a mai venit, pentru că nu am văzut-o). da, am zis bine mulţime – chiar a fost lume multă, monşer: toţi obişnuiţii concertelor kumm, toţi obişnuiţii controlului, plus nişte oameni din muzică (inclusiv doi dintre foştii membri kumm, alex şi paul).

ostava ne-au salutat cu un frumos „bună seara”, prin intermediul vocalului svilen, apoi s-au pus pe cântat. am descoperit cu plăcere că erau exact la fel de faini pe cât mi-i aminteam eu de acum doi ani, când stabilisem clar că muzica lor e muzică de zbânţuială şi de voie bună cât cuprinde. voie bună a fost cu carul, lăsându-se cu zâmbete şi de o parte şi de alta, şi cu câte un „mulţumesc” în româneşte din partea lui svilen după fiecare melodie. zbânţuială a fost de asemenea, pe nişte melodii super-catchy cu riff-uri jucăuşe de chitară. singurul meu of a fost că nu prea s-a auzit vocea. poate oi fi stat eu prea aproape, nu ştiu (deşi mă îndoiesc, parcă la kumm s-a auzit mai bine).

n-au lipsit însă nici momentele muzicale melancolico-amărui, precum cel în care, pentru a întări prietenia româno-bulgară încă o dată, ostava l-au invitat la un moment dat pe andras pe scenă să cânte o piesă cu ei. frumoasă piesă, îmi pare rău că nu i-am reţinut numele.

a urmat o pauză de ceva minute bune, după care au urmat kumm. s-a intrat în pâine (a.k.a. ritm) cu „eskimo”, restul concertului urmând acelaşi pas săltăreţ, cu două excepţii majore. prima excepţie, interpretarea introspectivei şi rar auzitei „hi fi poetry”, cea de-a doua, frumoasa „different parties”, înaintea căreia trupa a ţinut să mulţumească „prietenilor alex miu şi paul ballo”, acesta din urmă urcându-se preţ de câteva clipe mai târziu pe scenă şi cântând piesa alături de kumm. a fost un moment la care chiar nu mă aşteptam, şi deci cu atât mai frumos. din fericire, draga romaniţa a avut prezenţa de spirit să filmeze. 😀

pe final, lucrurile s-au încins serios. cătă a dedicat piesa „beautiful country” bulgariei, ca semn de preţuire colegilor şi prietenilor din ostava, moment în care o fată venită din piaţă de la proteste a apucat microfonul şi a spus că e necesar să uităm de căpşunile din italia (?!) şi să ne intereseze de căpşunile noastre – cu alte cuvinte, să mergem la protest. ulterior, mânia proletară (menţionez că nu o spun cu răutate şi nici la modul ironic, deci nu îmi săriţi în cap) s-a prefăcut într-un moshpit de zile mari, cum de mult nu am mai văzut la un concert kumm, la bisul alcătuit din „1000 de chipuri” şi „rest in pieces”.

şi uite aşa s-a tras cortina peste un alt concert kumm nu se poate mai frumos. a fost o seară minunată, şi ar fi fost şi mai şi dacă nu aş fi stat două ore la piaţa unirii să aştept autobuzul. pentru că da, stimaţi tovarăşi, dacă nu prinzi autobuzul de noapte de unu fără ceva, îl mai prinzi de abia pe ăla de trei şi-un sfert. mulţumesc frumos, ratb, pentru ideea genială (cu ghilimelele de rigoare) de a modifica orarul autobuzelor. serios acum, 120 de minute de aşteptat? bătaie de joc. în ritmul ăsta aţi putea să scoateţi liniile de noapte definitiv, ca să ştim o treabă.

dar hai să nu ne enervăm, şi un setlist frumos să afişăm. marca kumm, cu un colţ rupt.

…………………………………………………..

eskimo
pop song
evil eye
mister superman
hi fi poetry
police
foul play
morsa
different parties (feat. paul ballo)
bad day
scandal
bird’s eye view
pink balloon
beautiful country
BIS
1000 de chipuri
rest in pieces

…………………………………………………..

*credits to kumm for title*

