Etichete

, , , , , , , ,

aşadaaaaaaaaar… am fost la concert kumm pe 25 februarie în fabrica. şi da, ştiu că review-ul ăsta apare cu o întârziere cumplită, dar efectiv nu am avut timp să mă ocup de el, aşa că scuzele mele. în deschidere au cântat manfellow şi sketch. pe sketch îi mai auzisem şi v-am şi istorisit câte ceva despre ei în mai multe rânduri, la manfellow era însă premieră. şi cum nici nu apucasem să citesc nimic despre ei înainte de concert (din aceeaşi lipsă de timp de care vă povesteam), mă uitam la scenă neştiind la ce să mă aştept.

începutul concertului a întârziat multişor, lucru care m-a mirat, pentru că ştiam deja că vor cânta trei trupe în deschidere şi îmi închipuiam că va începe mai devreme. n-a fost însă să fie, când am ajuns eu, de abia se strângea lumea, şi s-a tot strâns până să înceapă concertul. în paranteză fie spus, chiar m-am bucurat când am văzut că venea lumea, mai ales că participasem în trecut la concerte kumm cu o mână de oameni în public.

aşa, amu despre formaţia din deschiderea deschiderii (ca să mă exprim aşa). manfellow cântă de puţin timp împreună (după cum se poate vedea şi pe pagina lor de facebook), dar nu par deloc nişte începători. chestie care se datorează, din câte am înţeles eu, faptului că au mai fost implicaţi şi în alte proiecte înainte de a se reuni sub numele de manfellow. de sunat sună frumuşel, curat, energic şi se vede că le place ceea ce fac. n-au cântat decât şapte piese, şi nu am reţinut niciun refren, dar ştiu că pe moment tipii mi s-au părut foarte mişto. de urmărit.

în ceea ce îi priveşte pe sketch, le-am tot lăudat abilităţile tehnice pe aici, aşa că nu mai pomenesc nimic de asta. o să spun în schimb altceva, o chestie pe care am remarcat-o de abia acum, după vreo câteva concerte văzute. sketch cântă fix genul de muzică pe care orice om pasionat de rock şi-a dorit să o cânte în liceu. problema e însă că… nu prea aduce nimic nou sub soare. da, riffurile de chitară sunt mişto, da, execuţia tehnică este aproape impecabilă (şi cu atât mai de lăudat cu cât vorbim despre nişte puşti de liceu), însă sound-ul nu sună a ceva specific sketch, nu te face să sari în sus şi să urli „bă, asta e trupa aia de care vă ziceam!!”. sună a nirvana, sună a metallica, plăcut şi fresh ca o cură de vitamina c, nu zic nu, dar nu foarte original. nu e însă bai, sunt tineri şi au potenţial, aşa că stăm cu ochii şi pe ei, foarte atent chiar.

momentul magic a venit însă, aşa cum era şi firesc, o dată cu urcarea trupei kumm pe scenă, care a intrat direct în pâine, ca să zic aşa, cu un „bad day” energic, să ne vâre-n priză. şi vârâţi în priză am rămas până la final, concertul mustind de piese numa’ bune să-ţi rupi picioarele dănţuind pe ele: de la piesa-manifest „scandal” până la „dictionary”, cu obişnuitul solo luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuung şi fain al lui mihai iordache. ba ne-am mai trezit şi cu o surpriză sub forma unei piese noi şi încântătoare, momentan fără titlu, cu oigăn la voce (v-am zis cât de mult îmi place vocea lui oigăn? v-am zis?)

cu toate astea, m-am pomenit la finalul concertului cu sentimentul că putea fi mai bine. din punct de vedere al setlistului, bineînţeles, pentru că din punct de vedere al interpretării chiar nu am ce comenta. a fost un concert fără fluturi, fără îngeri, fără somnambuli, fără petreceri diferite, fără cafea roşie, fără modă, fără regina frumuseţii şi, mai ales, fără blestem („curse”, în opinia mea, ar trebui să fie un must la fiecare concert kumm, aşa cum sunt „dictionary” şi „1000 de chipuri”). şi, în nimicnicia mea, nu m-am putut opri din a nu regreta că „n-au cântat aia şi aia şi aia…”

trecând însă peste fixaţiile mele de fan înrăit, prezent aproape la fiecare concert kummic… da, dom’le, totuşi a fost frumos aşa cum a fost, şi da, mai vreau, mai vreau! 😀

…………………………………………………..

CE S-A CÂNTAT

~ MANFELLOW ~

intro
hiatus
why
our of sight
hand made life
seize the day
chasing

~ SKETCH ~

someone else
waiting here for you
a place to hide
never be the same
lucky no 1
lucid dreamer
working

~ KUMM ~

bad day
foul play
scandal
mister superman
police
eskimo
evil eye
rest in pieces
morsa
9 (adică piesă nouă)
beautiful country
1000 de chipuri
pink balloon
bird’s eye view
BIS
pop song
dictionary

…………………………………………………..

*clipuri de mahmurinfo şi romaniţa*

