Etichete

, , , , , , , , , , , , , , ,

scriu acest articol că nu am mai scris de mult (dishonour on me! dishonour on my cow!) şi aveam chef de o listă cu ce mai ascult eu zilele astea în materie de muzici autohtone. am mai făcut una în septembrie 2010 (vai, ce tânără eram, cuae!) pe care, dacă aveţi chef, o puteţi citi aici.

în ordine alfabetică.

1. the amsterdams – „where to go”

pentru mine, „where to go” a fost o bună bucată de vreme piesa aceea auzită întotdeauna în concertele unplugged ale amjilor, niciodată în winamp-ul de acasă (pentru că nu exista variantă înregistrată, nu din alte considerente). în decembrie 2013, băieţii s-au milostivit şi au scos album proaspăt, bun şi acustic, pre numele său „winds apart”, şi un videoclip nou fix la melodia asta, ale cărei versuri vorbesc direct celor mai adânci angoase sentimentale şi existenţiale ale mele.

2. the amsterdams – „crackers”

da, bine, ştiu că trişez cumva punând în lista asta două piese ale aceleiaşi formaţii, dar nu aveam cum să sar peste ceea ce eu consider a fi exprimarea perfectă a frustrării sexuale şi emoţionale.

3. hot casandra – „operatic female having a crack”

da, recunosc, piesa asta îmi stârnise interesul încă de dinainte să o ascult, din cauza titlului (despre care am înţeles că ar fi fost inspirat dintr-un review al unui jurnalist englez). versurile sunt nostalgie amară, golul din stomac atunci când te uiţi în ochii celuilalt şi nu mai e nimic acolo.

4. kaleidonescu – „upperfields”

de ăştia auzisem de la maestrul gufi (the amsterdams), care zicea că a crezut că-s trupă străină când i-a ascultat prima dată. am pus mâna de-am dat un search pe youtube să văd exact cu ce se mănâncă. şi bine am făcut. e de pus pe repeat din ăla obsesiv. cine zicea, mă, că nu se face muzică p-aci pe la noi?

5. kumm – „one in a million”

versurile sunt ceea ce am vrut cu disperare să aud de la un băiat pe vremea când eram extrem de tânără şi extrem de naivă. piesa vorbeşte frumos inocentei care obişnuiam să fiu şi îmi mai temperează cinismul.

6. les elephants bizarres – „wish (you were here)”

multă vreme, reacţia mea la orice altă melodie de-a lor în afară de „hello! says the devil” a fost „meh”. pe urmă s-a întâmplat un concert live şi m-au cucerit prin energia pe care au etalat-o. vă vâr „wish” la înaintare, în ciuda faptului că mai sunt cel puţin cinci-şase piese de pe viitorul album care îi fac concurenţă zdravănă în ochii mei (printre care „paper puppets” şi „a.g.b.”).

7. moebius – „stranger”

v-am mai povestit eu pe aici de moebius şi presimt că o să o tot fac de acum încolo. ca să o spun pe-aia dreaptă, mie îmi place absolut tot ce cântă ei, inclusiv coverul ăla după backstreet boys, însă principalul motiv pentru care m-am oprit la „stranger” este că a fost melodia cu care au deschis concertul „propunere guerrilla” în silver church în octombrie anul trecut. cu alte cuvinte, prima piesă pe care am auzit-o de la ei (şi care a făcut ca formaţia să îmi pice cu tronc definitiv şi iremediabil).

8. moon museum – „in your pocket”

cealaltă formaţie a lui oigăn de la kumm, moon museum a lansat recent un album care este o bijuterie de la un capăt la altul. ca să îi fac dreptate pe deplin, trebuia să trec în lista asta absolut toate piesele de pe el. am ales „in your pocket” pentru refrenul terminat în „telling all their former lovers to fuck off”. bonus, live sunt absolut fingerlicking.

9. omul cu şobolani – „am ce dau”

pentru treaba cu „mă trage pe dreapta conştiinţa” şi pentru CORINA CIUPLEA! (cei care ştiu despre ce vorbesc, vă rog să citiţi asta cu vocea lui adrian borănescu). şi nu uitaţi, şi eu şi tu şi noi şi voi ne naştem goi, murim eroi.

10. robin and the backstabbers – „imperatrix”

aici cam trişez (din nou!). pentru că nu am ascultat decât o parte din ea. şi doar live. şi nu am niciun link să vă dau. dar ştiu una şi bună: bucata ascultată e dătătoare de eargasme multiple. se anunţă un „arhanghel’sk” (adică cel de-al doilea album de studio, pentru cine nu s-a prins) absolut spectaculos.

alte formaţii de ascultat

theory of mind, care au scos un album de plângi.
lights out!
velosonics

