Etichete

, , , ,

formaţia vocal-instrumentală the amsterdams, a.k.a. cea mai bună formaţie din românia conform experţilor britanici, a lansat de curând melodia „twin song” la radio. fiind mare consumatoare de the amsterdams serviţi live (v-aţi îngrozi dacă v-aş spune la câte concerte de-ale lor am fost până acum), evident că o ştiam, însă în varianta de studio este atââââââââââââââât de faină încât efectiv nu sunt în stare să îmi iau gândul de la ea.

instrumentalul are influenţe electro zdravene, în ton cu piesa „sunology” lansată mai demult (nu pun la socoteală albumul acustic „winds apart”, aia e altă mâncare de peşte). nu că the amsterdams s-ar fi ferit de influenţele electronice până acum, ele fiind destul de prezente şi pe albumele anterioare, mai ales pe „electromagnetica”, dar pe piesele astea două mi se pare că experimentează într-un mod mult mai îndrăzneţ. rezultatul, în cazul „twin song” (că doar despre asta vorbim) este o piesă cu un beat absolut molipsitor, care ţi se strecoară în creier de la prima ascultare, de-ţi vine să o pui pe repeat până la sfârşitul zilelor tale.

mi se pare foarte fain de asemenea şi felul în care au fost trase vocile: andrei haţegan în prim-plan pe parcursul primei strofe (cu vocea prelucrată electronic a lui ovidiu bejan undeva în fundal), şi refrenul, cântat de ovidiu, care sună, cum ar zice englezul, „very ethereal and dreamy”.

versurile se înscriu în linia hippie-hopeful-love-is-amazing. ofer ca exemplu refrenul:

all love, it’s only love that matters
we foolishly cut ourselves
in imaginary scissors
universe, you giant bag of planets
what should the lonely do
with all the space between us?

partea mea romantică se află într-un extaz absolut delicios.

îmi pare rău că nu vă pot pune şi un link către piesă, dar am înţeles că o difuzează radio guerrilla. deci urechile pâlnie ca să o prindeţi. e de cel puţin o mie de ori mai faină decât vă puteţi imagina voi citind cuvintele astea. până la album mai e, dar eu deja clocotesc de nerăbdare.

