Etichete

, , ,

am fost la summer well și-a fost fain tare. plănuiesc două posturi pentru fiecare zi de festival, așa că fiți pe fază. pentru moment însă aș vrea să vorbesc despre o recenzie care m-a iritat teribil, de la un individ care (culmea) se pretinde fan placebo.

am găsit postul cu pricina pe facebook, chiar pe pagina evenimentului, dacă nu mă înșel (pe principiul „nu-i suficient că scriu inepții, vreau să vadă și alții asta”). tipul istorisea cu entuziasm despre concertele the national și placebo, pe aceștia din urmă lăudându-i din plin. o afirmație făcută însă de el m-a izbit la modul cel mai neplăcut cu putință. o redau mai jos.

Brian Molko, deși e cât se poate de gay chiar și la modul figurat (voce, look), a compensat strălucit prin alte aspecte.

ați înțeles ideea? se machiază și are vocea subțire, deci e gay, deci nașpa, dar uite că își spală păcatele pentru că e un cântăreț atât de bun încât pur și simplu nu pot să mă supăr pe el pentru că e gay. trecand peste stereotipurile idioate legate de cum ar trebui să arate sau să se comporte o persoană gay, afirmația e cu atât mai deranjantă în contextul în care stefan olsdal avusese un bas curcubeu la concert, iar brian molko vorbise, culmea, chiar despre toleranță la un moment dat, parte care probabil i-a scăpat prea ilustrului blogger.

comentariul meu a fost următorul: nu înţeleg ce caută un homofob ca tine la un concert placebo, sincer. mă mir că nu te-ai luat şi de basul curcubeu al lui stefan, sau partea aia ţi-a scăpat?  nu am mai simțit nevoia să explic de ce mi se părea fraza homofobă; un om care folosește cuvântul „gay” în sens negativ într-un astfel de context nu poate fi altceva decât un om plin de prejudecăți, indiferent cât de tare ar susține contrariul.

replica a fost ruptă din filmele alea cu muncitori de șantieri care zbiară la femei de pe marginea trotuarului că le-ar fute:

Pis, asta e tot ce ai reținut tu din articolul ăsta? Aș intra într-o discuție cu tine, dar după avatar e clar că ești o fanatică, prin urmare n-are sens să-mi bat capul.
Am doar o curiozitate: te-ai udat când l-ai văzut pe Brian?

ca la carte, jur. apelativ mârlănesc avem? avem. atac la persoană avem? avem. să-ți crească inima în tine și mai multe nu.

i-am replicat.

uai, ce fain, şi homofob şi mârlan. îmi place cum nici măcat nu ai încercat să mă contrazici, preferând în schimb să te legi de ceva complet irelevant, în speţă avatarul meu. îmi pare rău că asculţi placebo, e clar că nu ai înţeles absolut nimic din trupa asta şi ce reprezintă ea. 🙂

și evident, a ținut cu tot dinadinsul să se facă de râs în continuare.

Hahaha, deci EU m-am legat de ceva absolut irelevant, nu tu prin primul tău comentariu?! Uite, încerc să-ți explic, dar va fi degeaba, după cum am spus inițial.

1. Nu am răbdare cu prostuții.
2. Nu am toleranță pentru fanatici.

Dacă după un articol în care eu elogiez atât trupa, cât și concertul în sine, cât și pe pe Brian Molko tu înțelegi (sau alegi să te legi de faptul) că aș fi homofob și că-l fac gay pe idolul tău, este clar că ești și prostuță și fanatică.

Cităm din articol: „Brian Molko, deși e cât se poate de gay chiar și la modul figurat (voce, look), a compensat strălucit prin alte aspecte. Iar cu Exit Wounds-ul m-au dezbrăcat până la măduvă. Absolut rupere a sunat piesa aia”.

Pentru mine gay este la o adică până și un tip dovedit straight, dacă are frizura și vocea ăstuia. Gay = o stare de spirit, o lipsă a masculinității. Asta am scris în articol, iar ideea dintre rânduri era asta:

DEȘI ACEST OM ARE CARACTERISTICI CARE-MI DISPLAC, LE-AM TRECUT TOTAL CU VEDEREA, PENTRU CĂ ESTE UN SUPER ARTIST.

În acest moment orice om cu un IQ mediocru ar înțelege despre ce vorbesc și și-ar cere scuze pentru că a intervenit atât de inoportun pe această pagină. Tu nu vei face asta, evident. Nu-ți mai pierde vremea pe aici. Probabil ai vreun fan club de condus sau ceva…

să analizăm acum pe puncte acest comentariu, pentru că domnul (și folosesc acest cuvânt cu nespusă generozitate) m-a banat imediat ce l-a scris, că deh, comentariile negative dau prost. și de acum înainte o să mă adresez direct ilustrului blogger.

în primul rând, comentariul nu era irelevant, după cum am explicat mai sus. atunci când ai de-a face cu o trupă care subliniază insistent și în mod repetat importanța toleranței, să faci o asemenea afirmație și pe urmă să te dai fan al trupei respective denotă fie ipocrizie, fie prostie.

în al doilea rând, nu e vorba de idoli, fanatism sau un atac la adresa lui molko (de-aia nu mai poate el dormi noaptea, că nu e de acord un blogger din românia cu alegerile lui vestimentare), ci de folosirea cuvântului gay ca insultă și/sau defect. e o problemă care trece dincolo de formație și de festival, aș fi reacționat așa indiferent de numele persoanei căreia i s-ar fi alăturat această frază.

în al treilea rând, prietene, nu mă interesează ce înțelegi tu prin „gay”. „gay” e folosit pentru a eticheta o orientare sexuală, anume homosexualitatea. și deși homosexualitatea și efeminarea nu se exclud neapărat, asta nu înseamnă că una e o consecință a celeilalte sau că există un motiv temeinic pentru a putea fi alăturate. cu toate astea, lumea a folosit această asociere în mod intens pentru a persecuta, disprețui și în cazuri extreme, ucide oamenii cu alte orientări sexuale sau cu concepții diferite despre gender roles. având în vedere asta, să te exprimi în acest mod denotă ignoranță sau, și mai rău, rea voință. nu e treaba ta cum se îmbracă unul sau altul, dacă se machiază și eventual cu cine se fute și cu cine nu. live and let live.

și chiar presupunând că, vai doamne, faptul că un bărbat folosește machiaj pe scenă *gasp* îți fute retina grav, problema ar fi putut fi pusă într-un mod ceva mai elegant. deși, repet, nu știu de ce naiba asculți placebo în condițiile astea, având în vedere faptul că cross-dressingul, machiajul și versurile pline de ambiguitate sexuală („leni” sau „nancy boy” sunt doar două exemple în acest sens) au reprezentat emblema trupei de la începuturi și până în zilele noastre. pur și simplu nu ești din peisaj. stop trying.

cât despre insinuarea pe care ai făcut-o cum că mi-aș fi trimis prietenii să îți comenteze: nu am făcut altceva decat să dau share articolului tău. faptul că ei au decis să își spună părerea și felul în care au făcut-o nu este în niciun fel responsabilitatea mea. end of story.

îmi place în schimb felul în care încerci să îți justifici prejudecățile. pe bune, oprește-te. ai dat cu bâta în baltă la modul grav, acceptă asta în loc să îi arăți pe alții cu degetul și să zbieri că ești atacat de groupies. e penibil.

și nu, nu pot să tolerez homofobia și vederile conservatoare în ceea ce privește gender roles. pentru că sunt atitudini dăunătoare, toxice, care au făcut și continuă să mai facă rău tuturor oamenilor care nu se raliază la ceea ce societatea consideră normal și acceptabil.

și cu asta am încheiat.

