Etichete

, , , , , , , , , , , , ,

thank the almighty god of alternative rock for sonic youth and their beautiful noise. de la concertul lui thurston încoace (adică de aproape o săptămână) i-am ascultat în draci. mă știți doar, am momente când îmi mai amintesc de o trupă sau alta și mă bag la ascultat albume și live-uri de-ale respectivei trupe în prostie, ba chiar mai bag și câte un interviu-două dacă e cazul.

și având în vedere că acum servesc sonic youth pe pâine, nici nu se putea moment mai potrivit pentru a viziona pentru prima oară (i know, i know, i am sorry) documentarul intitulat „1991: the year punk broke”, filmat în timpul turneului european avut de formație în europa în anul, ați ghicit, 1991, pe vremea când erau și ei tineri și neliniștiți. deși dacă e să mă raportez la thurston și la energia de care a dat dovadă în control, aș zice că neliniștiți sunt și în ziua de azi.

documentarul m-a cucerit de la prima scenă: thurston moore improvizând o melodie pe care dansează kim gordon și kurt cobain. pentru că da, apar și nirvana în documentar, și nu doar că apar, dar mai și cântă. double win for me, pentru că ascult nirvana de chiar mai multă vreme decât sonic youth, că deh, cu toții am auzit la teve măcar o dată unplugged-ul din new york când eram tineri. pe lângă nirvana mai bifează apariții babes in toyland, dinosaur jr., gumball, mudhoney, ramones și încă vreo câțiva oameni.

în documentar sunt incluse optsprezece cântece interpretate live, intercalate cu momente mai mult sau mai puțin random filmate în culise sau pe străzile orașelor în care formațiile aveau concert. avem parte de scene precum kim gordon dându-i cu ruj pe dave grohl și kurt cobain sau thurston moore „intervievând” două puștoaice nemțoaice care habar nu aveau engleză, plus vreo câteva trimiteri la documentarul de turneu al madonnei, intitulat „truth or dare”.

nu există o poveste anume în spatele filmărilor și nici editarea nu e cine știe ce de pretențioasă – e un film cu atmosferă foarte homemade, cu oameni care se distrează cum pot în spatele scenei, apoi urcă pe scenă și devin zei. serios, performanțele live sunt absolut geniale, dar atenție, atenție! doar pentru fanii grunge și noise rock. cei care preferă rock-ul mai melodic s-ar putea să strâmbe din nas, dar nu știu ce pierd. nu eu. eu eram în al nouălea cer. 😀 pentru fanii sonic youth și nirvana este un must see, asta pot garanta.

vă las cu acest print screen pe care l-am pus ca wallpaper pe laptop, că se potrivește la fix cu sentimentele mele. yes, i know i am petty. 😛 SONIC YOUTH FOREVER. and damn you, thurston, for ruining it.

Screenshot from 2016-10-16 03-35-47.png

